man watering a new tree

اول از هرچیز باید به شما اخطار بدهم که این مطلب قرار نیست کسی را خوشحال کند یا به افراد ضعیف باور قشنگ بدهد.اتفاقا کاملا بر عکس است.

اگر میخواهید بدانید واقعیت کار چیست و چگونه میتوان یک شبکه سودآور در بازاریابی شبکه ای ایجاد کرد، به خواندن ادامه دهید.

 

یک شبکه سودآور در بازاریابی شبکه ای چیست؟

در ابتدا باید تعریف مشخصی از این شبکه داشته باشیم تا برداشت اشتباهی به وجود نیاید.شبکه سودآور، شبکه ای است که به شما درآمد میدهد (هر مبلغی) و این درآمد به صورت درآمد انفعالی باقی میماند، حتی بعد از این که فعالیت در شبکه سازی را کم یا متوقف کنید.

افراد هدف های درآمدی متفاوتی دارند ولی تقریبا برای همه هدف اصلی ایجاد درآمد انفعالی است.

 

مهمترین نکته: زیربنای سازمان

این یک موضوع بنیادی است که خیلی ها در بازاریابی شبکه ای درک درستی از آن ندارند.اگر میخواهید شبکه ای بسازید که باقی بماند باید در ابتدای تشکیل سازمان حداکثر تلاش خود را به کار ببرید.در ابتدا بهتر است از تا جایی که امکان دارد و بدون لطمه زدن به بخش های دیگر زندگی برای کار زمان بگذارید.وقتی به درآمد 10 میلیون در ماه رسیدید، میتوانید به کارها و تفریحات بیشتری برسید.مهمترین ویژگی این کار همین است.میتوان به آینده امید داشت.در بسیاری از شغل ها و بیزینس های دیگر امیدی وجود ندارد.شما زمان را با پول مبادله میکنید و هر چه قدر در آن مسیر جلوتر بروید، زمان کمتری برایتان باقی میماند  که بتوانید از پولی که دارید استفاده کنید.

در این صنعت اتفاقا برعکس، کار راحت تر میشود.اما بیشتر افراد قبل از این که به جاهای آسان برسند جا میزنند.یا به علت ضعیف بودن باور کنار میکشند، یا به نقطه ای میرسند که شروع میکنند به پول درآوردن و تمرکزشان از بین میرود و دیگر به کار کردن ادامه نمیدهند.این دو مسئله دشمن نتورکرهاست.خیلی ها را دیده ام که شبکه ای را که ساخته اند با دست خودشان خراب میکنند یا فکر میکنند به جایی رسیده اند که دیگر خود به خود رشد میکنند.به احتمال 99% شما زودتر از 2-3 سال تلاش مداوم به مرحله رشد کردن خودکار در بازاریابی شبکه ای نمیرسید.حالا میدانید که چرا بیشتر مردم اراده لازم برای این کار را ندارند، ولی شما جزئی از آنها نیستید.

 

دلایل شکست بیشتر افراد چیست؟

موانع زیادی وجود دارد که نتورکرها را به دام می اندازد.مارک  یارنل در کتاب "سال اول در بازاریابی شبکه ای" به خوبی این موانع را توصیف میکند ولی چندتایی که لازم است بدانید در اینجا آمده است:

 

1- جوسازی: جدیدا روش های نوینی برای جوسازی به وجود آمده است که بعضی ها استفاده میکنند و شما هم احتمالا شنیده اید.تمام این حرف ها بدون استثنا مزخرفات هستند.اگر به دنبال یک شبه پول دار شدن هستید زندگی سختی در پیش دارید.هیچ کس از یک بیزینس انتظار سریع پول دار شدن را ندارد، چرا شما باید داشته باشید؟

 

2- نه شنیدن: در هر کسب و کاری که وارد شویم، تعداد "نه"هایی که میشنویم خیلی بیشتر از جواب های مثبت است.درصد بالایی از افرادی که با آنها ارتباط برقرار میکنیم پیشنهاد ما را رد میکنند.این را بدانید که سابقه شما هر چه باشد، افرادی (مخصوصا خانواده و دوستان) خواهند بود که ایده بیزینس شما را نمیپذیرند و رد میکنند.این موضوع را بدانید که "نه شنیدن" در روند یک کسب و کار طبیعی است و برای همه اتفاق می افتد.به حرکت خود ادامه دهید، اگر میخواهید واقعا در این بیزینس موفق شوید.

توضیح بیشتر در این مورد: قاتل نتورکرها!

 

3- مدیریت: شما دستاوردهایی داشته اید و چند نفری را در تیم خود دارید، حالا دیگر میتوانید فقط آنها را مدیریت کنید که کار کنند و تکثیر داشته باشند و شما هم به زندگیتان برسید؟ خیر، اشتباه است.به این دلیل که این کار ذهنیت های روشن و مستقل را به خودش جذب میکند، با مدیریت کردن نمیتوانید در آن موفق شوید.ولی با رهبری کردن میتوانید.تیم شما با عملکرد شما انگیزه میگیرد، نه با حرف ها و شیوه مدیریتی.

 

4- انتظارات اشتباه: اگر دارید کار میکنید که "حالا ببینیم چی میشه"، هیچی نمیشه! آیا استیو جابز با شرکت اپل این گونه برخورد کرد؟ نه، اراده کرد که موفق شود.شما هم باید همین کار را بکنید و همین طور انتظارات را برای کسانی که وارد تیم شما میشوند مشخص کنید.به آنها نگویید فقط با صحبت کردن با 4 نفر پولدار میشوند چون این اتفاق نمی افتد.

 

چگونه در بازاریابی شبکه ای شکست بخوریم! ، برای درک بهتر نسبت به دیدگاه های اشتباهی که به خیلی از افراد ضربه میزند.

 

پیشنهاد به افرادی که جدی هستند

4 چیز وجود دارند که مسیر موفقیت افراد را بسیار هموار میکنند و شرکت های خوب معمولا آنها را دارند:

1.لیدرشیپ

2.آموزش

3.پشتیبانی

4.گروه و جمع نتورکی

 

لیدرشیپی که بر روی کمک به شما مترکز است.آموزشی که به شما راه کارهای واقعی یاد میدهد.پشتیانی برای پیدا کردن پاسخ سوالات و یک اجتماع برای آشنایی با شرکت و دیگر نتورکرها، به جهت مشورت و اطلاع از اخبار و جلسات و غیره.

برای ساختن یک شبکه سودآور این را بدانید که فقط یک دیدگاه بلند مدت میتواند شما را به موفقیت برساند.کارهایی که باید انجام دهید را به طور مستمر انجام دهید و به فکر سریع نتیجه گرفتن نباشید.بسیاری از نتورکرهای ثروتمند، در ابتدا رشد سریعی نداشتند.بیشترشان در اول کار شکست های زیادی خوردند و همین باعث میشود معلم های خوبی باشند.

 

برگرفته از:

Ray Higdon

 

 

دیدگاه‌ها  

# آرش غفوری 1396-09-16 18:13
با تشکر از مطالب و اطلاعات آموزنده و بسیار مفیدتون
من در مورد ادیفای سوال دارم.اگر میشه در مورد ادیفای هم صحبت کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# نیره بهنام محد 1398-04-15 19:40
سلام با تشکر از شما خوب بود ولی اگر درارتباط با دایره سرد در مرحله اول که مهمترینه چه جوری ارتباط را شروع کنیم بهتر بود
باسپاس موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# علیرضا ماستری 1398-04-15 21:07
سلام و درود
سوال خیلی مهمی پرسیدید.جوابش رو در آموزش ورودی گرفتن گفتم.قسمت محصولات آموزشی سایت رو ببینید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید