rejecting gesture

زمانی که یک نفر دعوت ما به کار را رد میکند باید چه کار کنیم؟

آیا میشود از این مرحله جلو تر رفت؟ آیا باید آنها را رها کنیم؟

 

نه تنها برای کسانی که نتورک کار میکنند، بلکه در تمام کسب و کارها، این حالت خیلی پیش می آید که طرف مقابل پیشنهادشان را رد کند.(ولی خب الان موضوع بحث ما نتورک مارکتینگ است و در این زمینه صحبت میکنیم).اگر هم هنوز برایتان اتفاق نیفتاده یعنی هنوز کار نکرده اید.یک مقدار که کار کنید، قطعا با این حالت مواجه میشوید.

در این پست میخواهم یک راهکار و از آن مهم تر یک دیدگاه به شما بدهم که در این زمینه خیلی کمک میکند.

 

 

"ممنون از پیشنهادت ولی نه"

نکته ای که در درجه اول باید به آن توجه کنیم این است که وقتی یک نفر به ما میگوید نه، یعنی فعلا نه.

جلوتر روی این موضوع صحبت میکنم ولی بلافاصله بعد از این که یک نفر به ما میگوید چه چیزی میتوانیم بگوییم؟

راهکاری که میخواهم به شما بگویم را از استاد Ray Higdon یاد گرفته ام (حتما آموزش های ایشان را دنبال کنید).جوابی که میدهیم این است که:

 

"مشکلی نیست.اگر کسی رو میشناسی که درآمد بیشتری بخواد در صورتی که ما روشش رو بهش آموزش بدیم، میتونی به من معرفیش کنی"

 

با این جمله، اگر او کسی را بشناسد که درآمد بیشتری میخواهد، به یاد می آورد و میتواند به ما معرفی کند.اگر این جمله را در برخورد با افراد مختلف به کار ببرید میبینید که خیلی ها به شما میگویند: "اره فلانی رو میشناسم که درآمد بیشتری میخواد"

به این ترتیب میتوانید با کسانی که پراسپکت فعلی شما آنها را میشناسد ارتباط برقرار کنید و آنها را پراسپکت کنید.به اضافه این که با این حرف دارید به طور غیر مستقیم به فرد مقابل میگویید که: "ما راه کسب درآمد از این کار را میدانیم و میتوانیم آموزش دهیم"

این از جوابی که بلافاصله میدهیم.اما در مرحله بعد:

 

پیگیری!

ما افراد را از لیست خودمان کنار نمیگذاریم، به غیر از آنهایی که رفتار زشت و زننده ای دارند و بی احترامی میکنند.ولی به صورت کلی کسی را از لیست کنار نمیگذاریم و با پیگیری کردن میتوانیم خیلی از افرادی که الان به ما گفته اند "نه" را بعدا جذب کنیم.

چون اگر یادتان باشد، نه یعنی فعلا نه.

این را در نظر بگیرید که ما از زندگی افراد خبر نداریم.نمی دانیم هر کسی چه شرایطی دارد.یک نفر الان به شما گفته است نه، ولی ممکن است 6 ماه یا 1 سال دیگر شرایطش طوری باشد که بخواهد این کار را شروع کند.ما این موضوع را نمی دانیم و باید پیگیری را انجام دهیم.

برای خود من پراسپکت هایی بوده اند که بعد از 4 ماه وارد کار شده اند.کسی بوده که بعد از 6 ماه  وارد شده.پس پیگیری یکی از مهم ترین مراحل کار است که باید به درستی انجام شود.

توضیح بیشتر در این مورد: نکات حیاتی در مورد پیگیری در بازاریابی شبکه ای

 

به این نکته توجه کنید که وقتی یک نفر به ما گفت نه، اگر به روشی که گفتم رفتار کنیم، بعدا هم میتوانیم با او ارتباط برقرار کنیم و پیگیری کنیم.خیلی ها این اشتباه را میکنند که وقتی یک نفر، مخصوصا در بازار گرم به آنها میگوید نه، ناراحت میشوند و پرخاش میکنند!

"چرا نمیخوای کار کنی؟؟ تو مگه رفیق من نیستی؟؟ پس باید بیای نتورک کار کنیم!!"

اما وقتی به روش گفته شده جواب دهیم بعدا هم میتوانیم پیگیری کنیم و این حالت پیش نمی آید که دیگر جواب تلفن ما را هم ندهند!

 

پراسپکتینگ = موفقیت

در مرحله بعد کاری که انجام میدهیم این است که میرویم و با نفر بعدی صحبت میکنیم.اگر او هم گفت نه، میرویم و با نفر بعدی صحبت میکنیم.ما هیچ وقت به خاطر این که چند نفر به ما جواب منفی داده اند متوقف نمیشویم.

ما با افراد مختلف صحبت میکنیم و آنهایی که به دنبال یک فرصت هستند را سریع تر پیدا میکنیم (دقت کنید، پیدا میکنیم) و با آنها کار میکنیم.به اضافه این که در همین حین، افرادی که فعلا جواب منفی داده اند را پیگیری میکنیم.اگر میخواهید نتیجه بگیرید، خیلی مهم است که این روند را همیشه حفظ کنید.

این هم از دیدگاهی که باید نسبت به این موضوع داشته باشیم. چه جواب یک نفر به دعوت ما مثبت باشد چه منفی، میرویم و با نفر بعدی صحبت میکنیم و ارتباطات جدیدی برقرار میکنیم.اصلا ما نتورکر هستیم و نتورک یعنی شبکه، یعنی ارتباط.

امیدوارم همیشه در حال ارتباط سازی باشید!

 

موضوع مرتبط: اهمیت ارتباط سازی و پراسپکتینگ در بازاریابی شبکه ای

 

دیدگاه‌ها  

# مستانه 1398-04-16 03:22
روش خیلی خوبی رو پیشنهاد کردید سپاسگذارم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# امیرعلی 1398-10-08 23:59
عالی بود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# نرگس 1400-03-04 07:45
سلام عالی بود ممنون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید