green and dry fields

تا به حال به این فکر کرده اید چرا گاهی اوقات افرادی که شرایط یکسانی داشته اند بعدها زندگی های متفاوتی پیدا کرده اند؟ چرا دو نفر کار یکسانی انجام می دهند ولی نتیجه غیریکسانی میگیرند؟

 

چیزی که نتیجه افراد را از هم متفاوت میکند دیدگاه هر شخص است.دیدگاه های ما تعیین کننده دستاوردها و میزان موفقیت ما هستند.وجود یک دیدگاه بد، میتواند لطمه بزرگی به زندگی یک نفر وارد کند. گاهی اوقات آن فرد حتی از داشتن چنین دیدگاهی آگاه نیست.

 

نوع دیدگاه به ثروت

اصلیترین تفاوت انسان فقیر و انسان ثروتمند در دیدگاهی است که نسبت به ثروت دارند.

انسان فقیر در ذهن خود نسبت به ثروت گارد دارد.عادت کرده که در مواجه با پول یا ثروت واکنش منفی نشان دهد.وقتی یک فرد ثروتمند را میبینید اولین چیزی که به ذهنش میرسد این است که:

 

"شانسش خوب بوده"

"پولش را از راه خلاف به دست آورده"

"پول که خوشبختی نمیاره"

"حتما دردهای دیگه ای در زندگیش داره"

 

نگاهی که به پول داریم تعیین میکند که میتوانیم آن را داشته باشیم یا نه.

ذهنیت فقیر نمی تواند درک کند که میتوان در جهت پول درآوردن کار کرد و نتیجه گرفت.خب اگر کسی فکر کند چیزی را نمیتوان به دست آورد طبیعتا نمیتواند آن را به دست آورد.

 

مردم موفقیت را میبینند، نه سختی های مسیر

باید این را بپذیریم که حداقل بعضی از افراد برای به دست آوردن ثروت خود تلاش کرده اند.این که یک نفر چیزی را که ما میخواهیم دارد ولی ما آن را نداریم دلیل نمیشود او آن را از راه نادرستی به دست آورده باشد.بالاخره یک جا تصمیم درستی گرفته اند و در جهت آن کار کرده اند.

افراد از بیرون فقط نتیجه کارها را میبینند.فقط ماشین و خانه و دارایی ها را میبینند.این که برای به دست آوردن آن ها چه قدر زحمت کشیده شده و چه سختی هایی پشت سر گذاشته شده را نمیبینند.

به ازای هر موفقیتی که میبینیم، دفعات زیادی شکست در گذشته وجود دارد.اما کسی که آن موفقیت را رقم زده از شکست خوردن مایوس نشده.تفاوت انسان هایی که به اهداف خود میرسند با افرادی که نمیرسند همین است.شما استعداد خاص یا درجه غیرقابل باوری از هوش در آنها نمیبینید.بلکه آنها با وجود تمام مسائل و مشکلاتی که برای همه هست، فقط رو به جلو حرکت کردند.میتوانستند مثل بقیه ناامید شوند و دست از تلاش کردن بردارند ولی انتخاب کردند که ادامه دهند و این رمز موفقیت است.

البته قسمت بزرگی از ذهنیت اشتباه به نداشتن اطلاعات کافی برمیگردد.این که از راه و روش پول در آوردن خبر نداشته باشیم.

ممکن است کسی به این فکر کند که: "من در کار خودم زمان و انرژی زیادی صرف میکنم و زحمت زیادی میکشم ولی نتیجه ای که از آن صحبت میکنی را به دست نمی آورم.پس علیرضا داری اشتباه میکنی!"

در اینجا موضوعی مطرح میشود به نام ظرفیت:

 

ظرفیت کارها با هم متفاوت است

برای این که بتوانیم نتیجه مورد نظر را از یک کار بگیریم باید دو چیز فراهم باشد:

اول این که خودمان عزم راسخ برای رسیدن به هدف را داشته باشیم.آماده باشیم تا تمام توان خودمان را به کار ببریم و تلاش کنیم.برای کارمان وقت بگذاریم و صبر داشته باشیم.از شکست خوردن نترسیم و مایوس نشویم.

بخش اول به ما مربوط میشود.اما بخش دوم به خود کار بازمی گردد.باید دید آیا روش و کاری که میخواهیم در آن زمان بگذاریم و انرژی به خرج دهیم، توانایی و ظرفیت رساندن ما به هدفمان را دارد یا خیر؟

درست است که ما زحمت میکشیم و تلاش میکنیم.ولی آیا کاری که انجام میدهیم پاسخ گوی زحمات ما هست؟ آیا زمینی که در آن دانه می کاریم حاصل خیز است؟ پس باید این جنبه از موضوع را هم در نظر گرفت و با چشم باز انتخاب کرد.

به نظر شما چه کاری میتواند شما را به هدفتان برساند؟

 

 

مطلب مرتبط: چرا باید درآمد انفعالی داشته باشیم؟

 

دیدگاه‌ها  

# noohadeh 1398-09-08 17:30
سلام و دورود
با وجود اینکه کلیت موضوع و مطلب برایم تکراری بود اما روح و مفهومی متفاوت در این مطالعه و در نتیجه بینشی نوین القا نمود که وظیقه خود دیدم به حرمت نویسنده محترم آن نظرم را بنویسم و تقدیر خود را داشته باشم.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# علیرضا ماستری 1398-09-08 18:46
درود بر شما.خوشحالم که استفاده کردید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید