man receiving passive income art

در این پست درباره اهمیت درآمد انفعالی صحبت میکنیم.چرا باید درآمد انفعالی داشته باشیم و تاثیر آن در زندگی چیست؟

 

درآمد انفعالی چیست؟

برای این که بتوانیم مفهوم درآمد انفعالی را بهتر متوجه شویم اول انواع درآمد ها را در اینجا بیان میکنم:

 

1-درآمد خطی یا کارمزد

این درآمد در قبال کاری که انجام میشود به دست می آید.یعنی برای ایجاد آن لازم است ابتدا کار کنیم و بعد در ازای آن پول بگیریم.به این دلیل به آن درآمد خطی میگویند چون تا زمانی برقرار است که کار مورد نظر در حال انجام شدن باشد.

2-درآمد ارزش افزوده

زمانی که یک نفر یک دارایی را خریداری میکند و آن را به قیمت بالاتر میفروشد، به پول حاصل از اختلاف قیمت خرید و قیمت فروش، درآمد ارزش افزوده میگویند.

3-درآمد انفعالی

درآمد انفعالی درآمدی است که برای تولید آن لازم به کار کردن و زمان گذاشتن نیست.درآمد حاصل از اجاره ملک، سود سهام و سرمایه گذاری ها از این نوع است.

به طور ساده، کسی کاری را یک بار انجام میدهد و از آن به بعد درآمدی را به خاطر آن کسب میکند.به این درآمد، درآمد انفعالی میگویند.

 

 

اهمیت درآمد انفعالی

داشتن درآمد انفعالی برای داشتن آزادی زمانی کاملا لازم است.به یک دلیل واضح! کسی که درآمد انفعالی دارد دیگر برای به دست آوردن پول نیازی به کار کردن ندارد، پس یعنی برای به دست آوردن پول نیازی به خرج کردن زمان خودش ندارد.به این ترتیب آزادی زمانی برای او ممکن میشود.به همین دلیل ایجاد این نوع منبع درآمد برای همه توجیه دارد.

شاید شما به کاری که الان انجام میدهید علاقه داشته باشید و از آن لذت ببرید که خیلی خوب است، ولی خب داشتن یک منبع درآمد جدید هم ضرری ندارد! اما خیلی ها هستند که کاری که الان انجام میدهند را صرفا برای کسب درآمد انجام میدهند و علاقه ای به خود آن کار ندارند.در صورت داشتن درآمد انفعالی میتوانند از آن کار بیرون بیایند و به دنبال علاقه هایشان بروند.

برای این که بتوانید اهمیت درآمد انفعالی را بهتر درک کنید، تصور کنید ماهیانه مبلغ 1 میلیون تومان به صورت ثابت به حساب شما واریز میشود.این مبلغ تحت هر شرایطی به شما داده میشود و برای آن لازم نیست کاری انجام دهید.خب حالا زندگی شما چقدر متفاوت شده است؟ چه کارهایی را انجام میدهید که دوست داشتید انجام دهید ولی به دلیل نداشتن زمان از انجام آنها بی نصیب مانده بودید؟ چه کارهایی را دیگر انجام نمیدهید؟ یک سری از قسط ها و بدهی ها را به راحتی میتوان پرداخت کرد.مهمتر از همه این که چقدر آرامش ذهنی برایتان فراهم میشود؟

پس میبینیم که داشتن درآمد انفعالی، تاثیر بسیاری در زندگی افراد میگذارد.در این مثال میزان درآمد ماهانه 1 میلیون تومان بود که مبلغ بزرگی هم نیست.

حالا تصور کنید (تا جایی که تصورتان اجازه میدهد) که مبالغ بیشتری از این نوع درآمد را دارید! اکنون علاوه بر آزادی زمانی، گزینه های خیلی بیشتری هم دارید و خیلی از کارهایی که قبلا قادر به انجام آنها نبودید، الان در دسترس شما قرار گرفته است.

 یکی از بهترین راه ها برای ایجاد منبع درآمد انفعالی: چرا باید بازاریابی شبکه ای کار کنیم؟

داشتن درآمد انفعالی برای داشتن آزادی زمانی و از آن مهمتر، آزادی و آرامش ذهنی، کاملا لازم است.من امیدوارم شما که این مطلب را خوانده اید اهمیت درآمد انفعالی را درک کرده باشید و اگر هنوز چنین درآمدی ندارید، به سمت ایجاد آن برای خودتان در حال حرکت باشید!

 

مطلب مرتبط: مرز باریک میان فقر و ثروت

 

 

دیدگاه‌ها  

# فهیمه 1398-08-27 14:52
درود بر شما
مطالب اموزنده بود بسیار سپاس از اموزشهاتون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# فهیمه 1398-08-27 14:53
دوست عزیز امکان تماس با شما وجود داره البته من ترکیه زندگی میکنم و خیلی به کمک و راهنمائیتون احتیاج دارم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# علیرضا ماستری 1398-09-02 15:41
ایمیل و اینستاگرام
alirezamastery@alirezamastery.com
اینستاگرام: alirezamastery.coach
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# جعفری مقدم 1402-07-13 09:45
بادرود وسپاس آموزنده نوشته اید بدرود جعفری مقدم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید